Dobrzeń Wielki, 16 lutego 2024 r.
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Dobrzeniu Wielkim
ul. Namysłowska 28 46-081 Dobrzeń Wielki
Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobrzeniu Wielkim ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze:
Inspektor ds. świadczeń rodzinnych 1 etat ( Planowany termin zatrudnienia : kwiecień 2024 r.)
- Wymagania niezbędne:
1) obywatelstwo polskie
2) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych;
3) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
4) nieposzlakowana opinia;
5) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na oferowanym stanowisku
6) wykształcenie wyższe , preferowane administracja, ekonomia, nauki humanistyczne lub pokrewne
7) staż pracy: minimum dwuletni staż pracy na podobnym stanowisku lub w jednostkach administracji samorządowej
8) znajomość procedur administracyjnych oraz regulacji prawnych ze szczególną znajomością przepisów;- ustawy o świadczeniach rodzinnych z dnia 2023 r. oraz Rozporządzenie Ministra Rodziny , Pracy i Polityki Społecznej w sprawie sposobu i trybu postępowania w sprawach o przyznanie świadczeń rodzinnych
- znajomość kodeksu postępowania administracyjnego
- ustawa z dnia 15 grudnia 2022r. o szczególnej ochronie niektórych odbiorców paliw gazowych w 2023 roku oraz w 2024 roku w związku z sytuacja na rynku gazu.
- ustawa z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”
- Wymagania dodatkowe:
- dobrze widziana znajomość programu komputerowego do obsługi realizowanych świadczeń (INFO-R) oraz Centralnej Aplikacji Statystycznej
- umiejętność interpretacji przepisów prawa oraz ich praktycznego zastosowania
- dobra znajomość obsługi komputera, poczty elektronicznej
- umiejętność samodzielnego rozwiązywania problemów, kreatywność myślenia i planowania pracy
- Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- udzielanie informacji dotyczących świadczeń rodzinnych oraz refundacji Podatku VAT zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa;
- przyjmowanie, ewidencjonowanie i rozpatrywanie wniosków dotyczących ww. świadczeń;
- prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie spraw dotyczących świadczeń;
- przygotowywanie decyzji administracyjnych oraz postanowień w sprawach indywidualnych z zakresu przyznawanych świadczeń,
- opracowywanie i przygotowywanie decyzji administracyjnych w sprawach o jednorazowe świadczenie na podstawie ustawy z dnia 04.11.2016 r.o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”;
- przyjmowanie i przekazywanie odwołań od decyzji wraz z aktami sprawy organowi odwoławczemu;
- przygotowanie list wypłat przyznanych świadczeń;
- sporządzanie zapotrzebowania na środki finansowe;
- prowadzenie bieżącej korespondencji dotyczącej świadczeń oraz dokumentacji świadczeniobiorców
- sporządzanie sprawozdań, materiałów statystycznych i analitycznych z zakresu świadczeń;
- realizacja zadań w zakresie przepisów o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego oraz współpraca z urzędami wojewódzkimi;
- prowadzenie postępowań w sprawach nienależnie pobranych świadczeń;
- odpowiedzialność za prawidłowe naliczanie wysokości świadczeń;
- archiwizowanie i przekazywanie dokumentów do archiwum;
- wykonywanie innych czynności zleconych przez Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobrzeniu Wielkim.
- Wymagane dokumenty i oświadczenia:
1) list motywacyjny i CV;
2) kwestionariusz osobowy, który stanowi załącznik nr 1 do ogłoszenia;
3) kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie ;
4) oświadczenia (zał. Nr 2) o:
a) posiadaniu obywatelstwa polskiego,
b) posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
c) niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
d) stanie zdrowia pozwalającym na wykonywanie pracy na stanowisku objętym konkursem,
5) kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, którym mowa w art.13a ust.2 ustawy o pracownikach samorządowych, jest zobowiązany do założenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność;
6) Klauzula informacyjna dla kandydata
7) inne¹
- np. dokumenty świadczące o spełnieniu wymagań niezbędnych np. kopie świadectw pracy lub kopie innych dokumentów potwierdzających posiadany staż pracy, inne dokumenty potwierdzające spełnienie wymagań dodatkowych np. kopie dokumentów potwierdzających posiadane doświadczenie zawodowe, kopie zaświadczeń o ukończonych szkoleniach, kursach lub kopie innych dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje.
5. Termin i miejsce składania dokumentów
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w zamkniętej kopercie w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Dobrzeniu ul. Namysłowska 28 z dopiskiem „ Nabór na wolne stanowisko urzędnicze „Inspektor ds. świadczeń rodzinnych w GOPS w Dobrzeniu Wielkim” do dnia 05 marca 2024 r., do godz. 14:30
Zgłoszenia niespełniające powyższych wymogów oraz złożone po upływie wyznaczonego terminu ich przyjmowania nie będą rozpatrywane, a kandydaci nie wezmą udziału w postępowaniu kwalifikacyjnym.
- Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
- praca w siedzibie GOPS w Dobrzeniu Wielkim przy ul. Namysłowskiej 28
- praca wymagająca bezpośredniej obsługi petenta
- wykonywanie obowiązków pod presją czasu, wymagające radzenia sobie ze stresem
- wykonywanie pracy przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie w pomieszczeniach sztucznie oświetlonych
- możliwość wyjazdów służbowych związanych z udziałem pracownika w szkoleniach
- stanowisko komputerowe wraz z drukarką
- środki łączności : telefon stacjonarny , dostęp do sieci Internet.
7. Procentowy wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych, w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wyniósł mniej niż 6%
- Opis postępowania rekrutacyjnego Nabór składa się z dwóch etapów:
• selekcji wstępnej (formalnej) – analiza dokumentów aplikacyjnych pod względem formalnym i zakwalifikowanie kandydatów do kolejnego etapu naboru.
• selekcji merytorycznej – rozmowy kwalifikacyjnej
Postępowanie rekrutacyjne przeprowadzi Komisja Rekrutacyjna.
Osoby zakwalifikowane do dalszego etapu o terminie i miejscu rozmowy kwalifikacyjnej zostaną poinformowane telefoniczne . Informacja o ostatecznym wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobrzeniu Wielkim.
Po zakończeniu postępowania rekrutacyjnego dokumenty aplikacyjne osób, które nie zostaną zatrudnione będzie można odebrać osobiście w siedzibie GOPS w Dobrzeniu Wielkim w terminie 1 miesiąca. Dokumenty aplikacyjne które nie zostaną odebrane w w/w terminie zostaną protokolarnie zniszczone.
Uwaga: Kierownik jednostki na każdym etapie może bez podania przyczyn odwołać nabór kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze.
Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobrzenia Wielkiego
Elwira Szpajcher